Her Geçen Gün Daha Sık Duyacağımız Bir Metrik: Attention
- POV’s
- April 7, 2023
Her Geçen Gün Daha Sık Duyacağımız Bir Metrik
Attention Markaların daha da verimli ve efektif reklam yatırım arayışının hiç bitmediğini düşünürsek, dikkat metriklerini her geçen gün daha sık duymamız hiç şaşırtıcı değil. Dikkat metrikleri, markaların kampanyalarının başarısını engagement’a dayalı olarak ölçebilmeleri için yaratılmış, birden fazla veri noktasını baz alan metriklerdir.
AU (Attention Unit): Kullanıcının reklam yerleşimindeki herhangi bir kreatife dikkat etme olasılığını ölçen çok kanallı bir metriktir. AU, reklamverenlere medya harcamalarını ve etkisini en üst düzeye çıkarmasına yardımcı olurken çok boyutlu bir bakış açısı sağlar. Binlerce dikkat sinyalini ve en önemlisi bunların sonuçlara ağırlıklı katkısını değerlendirerek, reklamverenlerin israfını azaltan ve daha iyi sonuçlar veren optimizasyon fırsatlarını keşfetmesine yardımcı olur.
Nasıl Ölçülür: Dikkat metrikleri, tüketicinin hem medya yerleşimlerine hem de kreatife olan ilgisini modellemek için kullanılan veri noktalarını ifade eder. Bu veri noktalarının ağırlıklarına göre değerlendirmesi sonucu AU değerlendirmesi yapılabilir. Araştırmalar, bu değişkenlerin her birinin tüketicilerin reklama gösterdiği dikkat miktarına doğrudan bir etkiye sahip olduğunu göstermektedir.
Nasıl Kullanabiliriz: AU metriğinin raporlanacak ve çıkarım yapılacak yeni bir metrik olmasının yanı sıra, metriği iyileştirmek adına yapılacak her optimizasyonun kampanya performansına pozitif etki edeceği aşikar. Bunlara ek olarak; custom bidding algoritmaları ile bidleri ve satın alımı optimize etmek, pre-bid segmentasyon ile reklamverenler programatik medya yatırımlarının daha iyi sonuçlar elde etmesini sağlayarak verimli medya satın alımı yapabilir, SSP’ler dikkat verilerine dayalı olarak arzı düzenleyebilir ve farklı sonuçlar getiren envanterleri ayrıştırabilir. SSP aracılığıyla seçilmiş bu envanter, DSP’den herhangi bir entegrasyon gerektirmeden teklif öncesi segmentlerle benzer işlevsellik sunar Xaxis’in birçok farklı pazarda attention odaklı custom algoritmalarla yaptığı yayınların case study sonuçlarını aşağıdan inceleyebilirsini